Header

Wees zo smart als je phone, ga in automodus voor je rijdt

Campagne zomer 2019 (afgelopen)

Van 5 augustus tot 1 september 2019 liep een sensibiliserende campagne die bestuurders aanspoorde om in automodus te gaan wanneer ze in de wagen zitten. “Automodus” staat voor de bewuste keuze om afleiding in het verkeer te vermijden door je smartphone buiten handbereik te leggen, op “niet storen” of stil te zetten.

Samenwerking met telecomoperatoren

De campagne liep in samenwerking met alle telecomoperatoren in Vlaanderen: Base, Mobile Vikings, Orange, Proximus, Scarlet en Telenet. De bedoeling was om alle Vlamingen vertrouwd te maken met het begrip automodus en hen te overtuigen dit toe te passen. Daarvoor werden zes verschillende affiches ingezet, met een boodschap die telkens afgestemd was op de huisstijl van één van de zes deelnemende operatoren.

Automodus 2019 alle affiches

Drie manieren om in automodus te gaan en afleiding achter het stuur te vermijden

De campagne werd ondersteund door drie radiospots, telkens toegespitst op één van de drie manieren om in automodus te gaan. Verder waren er advertenties op sociale media die doorverwezen naar www.beloofd.be. Daar kreeg je tips om de automodus te kiezen die het beste bij jou past. 

Drie manieren om in automodus te gaan:

  • Je smartphone buiten handbereik leggen, bijvoorbeeld in het handschoenkastje of in je handtas.
  • Je smartphone op “niet storen” zetten. De “niet storen”-functie houdt binnenkomende berichten en oproepen tegen. Je kunt ervoor kiezen om oproepen van favorieten toch door te laten doorkomen en functies als GPS en muziek nog te blijven gebruiken.
  • Je smartphone op stil zetten. Zo word je niet afgeleid door binnenkomende meldingen. Je GPS en muziek kun je blijven gebruiken.

Effectenmeting campagne

Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Meer informatie