Header

Campagne: Wees zo smart als je phone, ga in automodus voor je rijdt

Van 5 augustus tot 1 september 2019 voerde de VSV een campagne die bestuurders aanspoorde om in automodus te gaan wanneer ze in de wagen zitten. “Automodus” staat voor de bewuste keuze om afleiding in het verkeer te vermijden door je smartphone buiten handbereik te leggen, op “niet storen” of stil te zetten.

De campagne liep in samenwerking met alle telecomoperatoren in Vlaanderen: Base, Mobile Vikings, Orange, Proximus, Scarlet en Telenet. De bedoeling is om alle Vlamingen vertrouwd te maken met het begrip automodus en hen te overtuigen dit toe te passen. Daarvoor werden zes verschillende affiches ingezet, met een boodschap die telkens afgestemd was op de huisstijl van één van de zes deelnemende operatoren.

Automodus 2019 alle affiches

De campagne werd ondersteund door drie radiospots, telkens toegespitst op één van de drie manieren om in automodus te gaan. Verder waren er advertenties op sociale media die doorverwezen naar www.beloofd.be. Daar krijg je tips om de automodus te kiezen die het beste bij jou past, en kun je vervolgens de belofte maken om je smartphonegebruik achter het stuur te beperken. 

Automodus, de oplossing om afleiding te vermijden

Iedereen kan kiezen voor een automodus die het best bij hem/haar past:

  • Buiten handbereik: bijvoorbeeld in het handschoenkastje of in je handtas.
  • Op “niet storen”: de “niet storen”-functie houdt binnenkomende berichten en oproepen tegen. Je kunt ervoor kiezen om oproepen van favorieten toch door te laten komen en functies als GPS en muziek nog te blijven gebruiken.
  • Op stil: zo word je niet afgeleid door binnenkomende meldingen. Je GPS en muziek kun je blijven gebruiken.

Effectenmeting campagne

Meer informatie: www.beloofd.be

Relevante artikels

Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Meer informatie