Header

Campagne: Mijn Ronde van Vlaanderen

(20 maart tot 21 april 2022)

Iets meer dan de helft van de automobilisten die wel eens fietsen, overweegt sterk om bij korte functionele verplaatsingen voor de fiets te kiezen. De rest twijfelt vaak nog omwille van het gemak, de tijdsdruk en de weersomstandigheden. Met de lente voor de deur lanceren Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters en de VSV daarom een campagne die de Vlaming aanmoedigt om bij dagelijkse verplaatsingen nog vaker voor de fiets te kiezen. Belgisch kampioene op de weg Jesse Vandenbulcke en ex-wielerkampioen Eddy Planckaert zijn de boegbeelden van de campagne.

Affiches 

De boegbeelden prijken op affiches van een lokaal affichagenetwerk, samen met onbekende Vlamingen die 'hun' ronde van Vlaanderen rijden, elk op hun manier. Met korte ritten naar de bakker, de winkel, de frituur, naar school of naar de sportclub zit je voor je het weet ook aan die 250 km van de Ronde van Vlaanderen. Want iedereen die zich voor korte ritten met de fiets verplaatst, mag een wielerheld genoemd worden.

128 lokale besturen trekken aan de kar

Daarnaast hebben niet minder dan 128 lokale besturen zich in een mum van tijd geëngageerd om mee aan de kar te trekken. Zij zullen op hun beurt een stevige lokale campagne op gang trekken en nog eens 7.500 extra affiches verspreiden op hun locaties en in hun gemeente bij lokale handelaars, horeca, jeugdbewegingen, scholen, enzovoort. De lokale besturen kunnen ook rekenen op kant-en-klaar tekst- en beeldmateriaal om een sterke en persoonlijke sociale mediacampagne te voeren.

Ook Flanders Classics zet zijn schouders onder het initiatief, en op 3 april zal de VSV zadelhoesjes met de campagneboodschap uitdelen aan de bezoekers van de Ronde van Vlaanderen. 

Comeback Eddy Planckaert

Naast de affiches is er een video die op een ludieke wijze de comeback van Eddy Planckaert in de Ronde van Vlaanderen aankondigt: 

Meer info