Header

Campagne: Kijken kijken om elke motorrijder te zien

In het voorjaar 2019 lanceerde de VSV de campagne ‘Kijken kijken om elke motorrijder te zien'. Die moest automobilisten en andere weggebruikers aansporen om nog beter uit te kijken voor motorrijders. Daarnaast gaf de campagne motorrijders tips om gevaarlijke situaties te vermijden. De start van de campagne viel samen met de Dag van de Motorrijder, waarbij motorrijders op 14 plaatsen in Vlaanderen terecht konden om hun vaardigheden te testen en op te frissen.

Kijken kijken om elke motorrijder te zien

De VSV lanceerde een affichecampagne die automobilisten aanspoorde om te “kijken kijken om elke motorrijder te zien”. De affiches werden ondersteund door een radiospotje en een online video. Beide zijn gebaseerd op een hilarisch moment uit het tv-programma 'Temptation Island', waarin een van de deelnemers een uiteenzetting geeft over het verschil tussen gewoon kijken en “kijken kijken” – zij het in een geheel andere context. 

SOS Peter geeft tips voor motorrijders

Naast automobilisten wil de VSV ook motorrijders helpen om ongevallen te vermijden door te anticiperen op mogelijke inschattingsfouten die anderen kunnen maken. Zo is de plaats op de weg erg bepalend voor de zichtbaarheid van motorrijders, en hebben ze er alle belang bij om steeds hun snelheid aan te passen aan de omstandigheden. De VSV heeft deze en andere tips verwerkt in een drietal leuke video’s die motorrijders wijzen op de do’s en don’ts in risicovolle verkeerssituaties. De video’s werden verspreid via de sociale media en zijn ook te zien op het YouTube-kanaal van de VSV, op Beloofd.be en in Kijk Uit.

 

Effectenmeting campagne

Meer info: www.beloofd.be

Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Meer informatie