Header

Kijken kijken om elke motorrijder te zien

Campagne voorjaar 2019 (afgelopen)

In het voorjaar 2019 lanceerde de VSV de campagne ‘Kijken kijken om elke motorrijder te zien'. Die moest automobilisten en andere weggebruikers aansporen om nog beter uit te kijken voor motorrijders.

Daarnaast gaf de campagne motorrijders tips om gevaarlijke situaties te vermijden. De start van de campagne viel samen met de 'Dag van de Motorrijder', wanneer motorrijders op 14 plaatsen in Vlaanderen terecht konden om hun vaardigheden te testen en op te frissen.

Kijken kijken om elke motorrijder te zien

De VSV lanceerde een affichecampagne die automobilisten aanspoorde om te “kijken kijken om elke motorrijder te zien”. De affiches werden ondersteund door een radiospotje en een online video. Beiden zijn gebaseerd op een hilarisch moment uit het tv-programma 'Temptation Island', waarin een van de deelnemers een uiteenzetting geeft over het verschil tussen gewoon kijken en “kijken kijken” – zij het in een geheel andere context. 

SOS Peter geeft tips voor motorrijders

Tips voor de motorrijders werden verwerkt in drie leuke video’s onder de noemer 'SOS Peter' met de do’s en don’ts in risicovolle verkeerssituaties. Die video’s werden verspreid via sociale media. En kun je nog altijd bekijken (zie rechts op deze pagina en blader in de filmpjes).

Effectenmeting campagne

Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Meer informatie