Kijken kijken om elke motorrijder te zien
Campagne voorjaar 2019 (afgelopen)
In het voorjaar 2019 lanceerde de VSV de campagne ‘Kijken kijken om elke motorrijder te zien'. Die moest automobilisten en andere weggebruikers aansporen om nog beter uit te kijken voor motorrijders.
Daarnaast gaf de campagne motorrijders tips om gevaarlijke situaties te vermijden. De start van de campagne viel samen met de 'Dag van de Motorrijder', wanneer motorrijders op 14 plaatsen in Vlaanderen terecht konden om hun vaardigheden te testen en op te frissen.
Kijken kijken om elke motorrijder te zien
De VSV lanceerde een affichecampagne die automobilisten aanspoorde om te “kijken kijken om elke motorrijder te zien”. De affiches werden ondersteund door een radiospotje en een online video. Beiden zijn gebaseerd op een hilarisch moment uit het tv-programma 'Temptation Island', waarin een van de deelnemers een uiteenzetting geeft over het verschil tussen gewoon kijken en “kijken kijken” – zij het in een geheel andere context.
SOS Peter geeft tips voor motorrijders
Tips voor de motorrijders werden verwerkt in drie leuke video’s onder de noemer 'SOS Peter' met de do’s en don’ts in risicovolle verkeerssituaties. Die video’s werden verspreid via sociale media. En kun je nog altijd bekijken (zie rechts op deze pagina en blader in de filmpjes).
Effectenmeting campagne
Relevante artikels
-
Motorrijders
-
Motorrijders
Plaats van de motorrijder op de weg
Waar moet een motorrijder rijden op een rijstrook en hoe mag hij zich tussen een file bewegen? -
Motorrijders
Tips voor autobestuurders tegenover motorrijders
Hoe kun je als automobilist maximaal rekening houden met motorrijders in het verkeer. Denk aan deze veiligheidstips!