Header

Campagne: Kijken Kijken om elke motorrijder te zien

5 april - 30 april 2021

Motorrijders vallen minder op

Het voorjaar is de periode waarin heel wat motorrijders zich opnieuw op de weg begeven. Zowel voor automobilisten als voor motorrijders is het dan dubbel uitkijken om ongevallen te vermijden. Want door hun smalle profiel vallen motorrijders minder goed op in het verkeer en laten autobestuurders zich vaak verrassen door een motorrijder die “plots” opduikt. 

1 op de 3 Vlaamse autobestuurders (32%) geeft aan dat ze recent verrast zijn geweest door een motorrijder, zo blijkt uit een nieuwe bevraging van de VSV. 87% van de automobilisten meent dat motorrijders kwetsbaar zijn in het dagelijkse verkeer, 73% vindt het daarom belangrijk om extra aandachtig te zijn voor hen. Twee keer kijken – “kijken kijken” – voor je een manoeuvre uitvoert is een uitstekende manier om motorrijders beter op te merken en zo ongevallen te voorkomen. 

Affiches: zeven motards en hun geliefden

De VSV start daarom een campagne die automobilisten oproept om bij ieder manoeuvre een tweede keer te kijken. Kortweg "Kijken Kijken" om elke motorrijder te zien. Een affichecampagne langs de Vlaamse hoofdwegen bestaat deze keer uit zeven verschillende affiches waarop we telkens een motorrijder in het gezelschap van een vriend, partner of familielid te zien is. Die spoort automobilisten aan om te “Kijken Kijken om elke motorrijder te zien”.  

Campagne

De affiches worden ondersteund door redactionele samenwerkingen met radiozenders Studio Brussel, Topradio en spots op Q-music, advertenties op tankpistolen, een online video met Average Rob die verspreid wordt via een sociale mediacampagne.

Daarnaast roepen we iedereen op om ook de belofte te maken op www.beloofd.be om te Kijken Kijken om elke motorrijder te zien.

Meer info