Header

Helemaal BOB. Nul op - zomercmapgne 2019

Campagne zomer 2019 (afgelopen)

In 2018 controleerde de politie maar liefst 1 op de 4 Belgen bij een alcoholcontrole. Daarbij bliezen steeds minder bestuurders positief. Zo voerde de politie bij de vorige BOB-zomercampagne meer dan 324.000 controles uit. Slechts 2,7 procent van de gecontroleerde bestuurders had te veel gedronken, het beste resultaat ooit. Uit een recente bevraging van Vias bleek echter dat we toch nog graag een glaasje drinken als we daarna nog de weg op moeten met de wagen. En omdat ook dit gevaarlijk kan zijn, luidde de slogan van de zomerBOBcampagne 2019 "Helemaal BOB. Nul op!"

Nieuwe campagne : ‘Helemaal BOB. Nul op!’

Tijdens deze zomercampagne ‘Helemaal BOB. Nul op!’ benadrukten de VSV, Brussel Mobiliteit, Assuralia (de beroepsvereniging van verzekeringsondernemingen), de Belgische Brouwers en Vias institute dat je pas echt helemaal BOB bent, als je niets gedronken hebt.

"Om het aantal verkeersslachtoffers te verminderen, moeten we resoluut blijven strijden tegen alcohol achter het stuur", zei Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts. "Dat doen we met gerichte controles en campagnes. Helemaal BOB. Nul op! is de beste garantie om ongevallen én boetes te vermijden."

In Vlaanderen was de BOB-boodschap te zien op de affichageborden langs de hoofdwegen en op de bussen van De Lijn. Ook de Kusttram werd in een BOB-kleedje gestoken. In Brussel droegen de bussen van de MIVB de BOB-boodschap uit.

De BOB-Bende maakte tijdens de campagneperiode ook weer haar opwachting op de vele zomerfestivals zoals Brussels Summer Festival, de Lokerse Feesten en Summer Music Festival en onderzocht hoe BOB-vriendelijk deze festivals waren.

Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Meer informatie