Header

BOB = nul op! - Wintercampagne 2018-2019

Campagne winter 2018-2019 (afgelopen)

De boodschap van de nieuwe campagne : BOB = nul op!

Met de wintercampagne 2018-2019  ‘BOB = nul op!’ benadrukten de gewesten, Assuralia, de Belgische Brouwers en Vias institute om je verantwoordelijk te gedragen op onze wegen tijdens de eindejaarsfeesten.

Ambassadeurs geven het goede voorbeeld

De wintercampagne ‘BOB = nul op!’ stelde daarom de boodschap opnieuw scherp: rijden en drinken gaan niet samen. Daarbij zette BOB sterk in op de sociale impact, met ambassadeurs die trots zijn op hun verkeersveilig gedrag. Zo riepen wielrenners Sven Nys en Philippe Gilbert in online video’s op om altijd 100% alcoholvrij te rijden, zeker als je naar een sportwedstrijd gaat. Acteur Christophe Haddad, die in de tv-serie ‘Thuis’ de rol van Bob vertolkt, zetet ook graag zijn schouders onder de BOB-campagne. Hij haalde het belang aan om ook bij culturele uitstappen vooraf een veilige thuiskomst te plannen.

Net als vorig jaar trok ook deze winter de BOB-bende eropuit. Ze gingen naar veldritwedstrijden met onder meer de Superprestige in Zonhoven, de Wereldbeker veldrijden in Namen en de gloednieuwe Brussels University Cyclocross. Naast deze terreinacties omvatte de campagne traditioneel ook een radiospot, baanaffiches en bestickerde bussen. Verder lager er tijdens de BOB-periode 840.000 BOB-sleutelhangers klaar voor wie negatief blies tijdens een controle.

Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Meer informatie