Header

Campagne: BOB = nul op!

De boodschap van de nieuwe campagne : BOB = nul op!

Met de nieuwe wintercampagne (2018-2019)  ‘BOB = nul op!’ benadrukken de gewesten, Assuralia, de Belgische Brouwers en Vias institute om je verantwoordelijk te gedragen op onze wegen tijdens de eindejaarsfeesten.

Ambassadeurs geven het goede voorbeeld

De wintercampagne ‘BOB = nul op!’ stelt daarom de boodschap opnieuw scherp: rijden en drinken gaan niet samen. Daarbij zet BOB sterk in op de sociale impact, met ambassadeurs die trots zijn op hun verkeersveilig gedrag. Zo roepen wielrenners Sven Nys en Philippe Gilbert in online video’s op om altijd 100% alcoholvrij te rijden, zeker als je naar een sportwedstrijd gaat. Acteur Christophe Haddad, die in de tv-serie ‘Thuis’ de rol van Bob vertolkt, zet ook graag zijn schouders onder de BOB-campagne. Hij haalt het belang aan om ook bij culturele uitstappen vooraf een veilige thuiskomst te plannen.

Net als vorig jaar trekt ook deze winter de BOB-bende eropuit. Ze gaan naar veldritwedstrijden met onder meer de Superprestige in Zonhoven, de Wereldbeker veldrijden in Namen en de gloednieuwe Brussels University Cyclocross. Naast deze terreinacties omvat de campagne traditioneel ook een radiospot, baanaffiches en bestickerde bussen. Verder liggen er deze winter 840.000 BOB-sleutelhangers klaar voor wie negatief blaast tijdens een controle.

Ontdek de campagne op www.bob.be

Relevante artikels

Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Meer informatie