Header

Campagne: Automodus voor transportsector

In oktober 2018 voerde de VSV een Beloofd!-campagne rond afleiding achter het stuur voor automobilisten. Hoewel er geen aparte cijfers voor de transportsector zijn, blijkt uit ander onderzoek dat afleiding door de gsm ook voor vrachtwagenchauffeurs een probleem vormt. Daarom lanceerde de VSV samen met de Vlaamse overheid en de transportsector op 22 november 2018 een nieuwe campagne over smartphone achter het stuur.

Vervolg op TRUCKVEILIG

Met deze campagne bouwt de VSV verder op de TRUCKVEILIG-actie waarmee vrachtwagenchauffeurs en bedrijven engagementen rond verkeersveiligheid kozen. Nu spitsen we de campagnes voor de transportsector toe op concrete thema’s. Zo willen we ook kleinere bedrijven en individuele chauffeurs bereiken.

Voor vrachtwagenchauffeurs

Als chauffeur kan je beloven om voor vertrek in ‘Automodus’ te gaan, jouw manier om niet te gsm’en achter het stuur. Je kan je belofte delen via sociale media en je eigen affiche of Facebookbericht maken.

Voor transportbedrijven

Werkgevers kunnen beloven om hun medewerkers te sensibiliseren. Met gepersonaliseerde communicatiepakketten kan je zo aan de buitenwereld tonen dat jouw bedrijf zich inzet voor een veiliger verkeer. Bovendien kan je intekenen op een nieuwsbrief met extra informatie rond verkeersveiligheid en tips van collega’s en andere bedrijven. 

Meer informatie over afleiding

Meer informatie over afleiding achter het stuur vind je op deze website bij het thema afleiding:

Beloof het ook op www.beloofd.be/transport

 

Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Meer informatie