Header

Automodus voor transportsector

Campagne najaar 2018 (afgelopen)

In oktober 2018 voerde de VSV een Beloofd!-campagne rond afleiding achter het stuur voor automobilisten. Hoewel er geen aparte cijfers voor de transportsector zijn, bleek uit ander onderzoek dat afleiding door de gsm ook voor vrachtwagenchauffeurs een probleem vormt. Daarom lanceerde de VSV samen met de Vlaamse overheid en de transportsector op 22 november 2018 een nieuwe campagne over smartphone achter het stuur.

Vervolg op TRUCKVEILIG

Met deze campagne bouwde de VSV verder op de TRUCKVEILIG-actie waarmee vrachtwagenchauffeurs en bedrijven engagementen rond verkeersveiligheid aangingen. De campagne automodus voor de transportsector spitste zich toe op een concreet thema. Zo is het makkelijker om ook kleinere bedrijven en individuele chauffeurs te bereiken.

Voor vrachtwagenchauffeurs

Als chauffeur kon je tijdens de campagne beloven om voor vertrek in ‘Automodus’ te gaan, jouw manier om niet te gsm’en achter het stuur. Je kon je belofte delen via sociale media en je eigen affiche of Facebookbericht maken.

Voor transportbedrijven

Werkgevers konden beloven om hun medewerkers te sensibiliseren. Met gepersonaliseerde communicatiepakketten kon je zo aan de buitenwereld tonen dat jouw bedrijf zich inzette voor een veiliger verkeer. De VSV verspreidt ook een nieuwsbrief met extra informatie rond verkeersveiligheid en tips van collega’s en andere bedrijven.  

Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Meer informatie