Header

Beloof je (klein)kind altijd vast te klikken

Campagne augustus 2017 (afgelopen)

Kinderen veilig vastklikken in de auto is van levensbelang. Toch checkt slechts 1 op de 2 ouders of grootouders bij elke rit of hun (klein)kind wel degelijk correct beveiligd is. Meer nog: 1 op de 3 geeft toe zijn of haar kind of kleinkind niet altijd in een aangepast zitje te vervoeren. De VSV lanceerde daarom een sensibiliseringscampagne die ouders en grootouders aanspoorde om hun kinderen en kleinkinderen altijd op de correcte manier vast te klikken. De campagne liep in samenwerking met DreamBaby, Ethias, Infano, Kind en Gezin, Orchestra en Test Aankoop.

Beloof je (klein)kind altijd veilig vast te klikken

De VSV voerde van 14 augustus tot 3 september 2017 een affichecampagne langs de Vlaamse hoofdwegen. Op de affiche zagen we een kind op de achterbank van een auto, veilig vastgeklikt in een aangepast zitje, met daarbij de slogan 'Mama heeft beloofd me altijd vast te klikken' en de baseline 'Beloof het ook op BELOOFD.be'. De affiche bestond in drie versies, met mama, papa en oma. Verder waren er twee radiospotjes waarin BV's Siska Schoeters en Guga Baul aan hun kinderen beloofden om hen altijd veilig vast te klikken. 

De BELOOFD-campagne rond kinderzitjes loopt ook via gerichte advertenties op sociale media en via populaire blogs. Verder verspreidde de VSV in samenwerking met Ethias en Test Aankoop een informatiebrochure over kinderzitjes. De brochure kun je gratis downloaden: Download de brochure.

Relevante artikels

Deze website gebruikt cookies. Sommige cookies zijn noodzakelijk om de website goed te doen functioneren en kan je niet weigeren als je deze site wil bezoeken. Andere cookies gebruiken we voor analysedoeleinden. Meer informatie